Astăzi,
în contextul european, se pune din ce în ce mai mult accentul pe
asigurarea calităţii în învăţământul superior, acest subiect devenind
unul din subiectele majore la nivelul întregii Uniuni Europene. Pentru a
veni în întâmpinarea problemelor cu care se confruntă Uniunea
Europeană, statele membre ale Uniunii Europene au lansat cu prilejul
Consiliului European din 23-24 martie 2000, Strategia Lisabona, a cărui
obiectiv central era acela de a transforma Uniunea în cea mai
competititvă şi dinamică economie din lume până în anul 2010. Acest
obiectiv a fost reformulat în anul 2005, cu ocazia efectuării evaluării
pe termen mediu a Strategiei.
Obiectivul
Strategiei Lisabona relansate îşi propune transformarea Uniunii într-un
spaţiu mai atractiv pentru investiţii şi muncă, promovarea cunoaşterii
şi inovării şi crearea de locuri de muncă mai numeroase şi mai bune.
Pentru perioada de programare financiare 2007-2013, statelor membre li
s-a solicitat alocarea anumitor sume din fondurile structurale pe care
urmează să le primească pentru finanţarea proiectelor legate de
îndeplinirea obiectivelor Strategiei Lisabona. Astfel prezentul proiect
intitulat “Calitate în educaţie, colegii şi universităţi, folosing
metode inovative şi noi laboratoare” pe care Fundaţia “Ioan Slavici” îl
desfăşoară în parteneriat cu Preschool Teacher Training College “Mihajlo
Pavlov” Vrsac se substituie obiectivului Strategiei Lisabona, având
tocmai ca obiectiv principal îmbunătăţirea calităţii procesului
educaţional de ambele părţi ale graniţei.
În
acest sens, partenerii colaborează nu numai la atingerea acestui
obiectiv în cadrul proiectului, ci şi la dezvoltarea unei infrastructuri
culturale şi educaţionale. Prin urmare, instituţile partnenere şi-au
revizuit şi actualizat metodologiile, procedurile şi mecanismele deja
existente de asigurare a managementului calităţii, implementând noi
standarde de calitate impuse de Comisia europeană (Evaluarea studenţilor
în funcţie de o grilă de evaluare comună, evaluarea profesorilor în
conformitate cu o listă transfrontalieră relevantă de publicaţii în
domeniul lor de expertiză, constituirea unui consiliul comun de profesor
pentru elaborarea în comun a programei de cursuri, E-resurse commune la
nivel transfrontalier (cum ar fi e-learning, e-libraries), organizare
şi sesiuni de comunicare transfrontaliere regulate.), iar în ceea ce
priveşte dezvoltarea unei infrastructuri culturale şi educaţionale
aceştia au stabilit şi dotat laboratoare de management pentru asigurarea
calităţii.
Asist.univ. Adriana SLAVICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu